FANDOM

Al-Chomik - trzecioplanowa postać z gry Reksio i Czarodzieje, chomik zajmujący się produkcją i sprzedażą eliksirów oraz innych magicznych przedmiotów. Jego sklep i warsztat znajduje się w Magixie za miejskim ratuszem. Występuje w wątku dotyczącym produkcji eliksiru zmniejszającego dla Kretesa. Jego imię jest grą słowną, nawiązującą do słów: "alchemik" i "chomik".

Opis postaci Edytuj

W grze ukazane zostały głównie negatywne cechy postaci. Al-Chomik kieruje się głównie chęcią zysku: za swoje usługi każe sobie dużo płacić oraz próbuje wciskać swoim klientom towary, których nie potrzebują. Na odmowę reaguje oburzeniem i docinkami, uparcie pozostaje przy swoim zdaniu. Nie dostrzega swoich negatywnych cech, ale wypomina je innym. Ma poważne problemy z wymową, strasznie sepleni i podczas mówienia opluwa wszystko dookoła niego.

Historia Edytuj

Przed wydarzeniami z gry Edytuj

Wiemy o nim tyle, że prowadzi swoją działalność alchemiczną w Magixie. Na fasadzie swojego sklepu ma porozwieszane plakaty reklamujące najróżniejsze swoje produkty:

  • płyn na porost wszystkiego
  • czarodziejskie kamienie ("filozoficzne, syzyfowe, milowe")
  • eliksiry, wywary, zupy

Co prawda cieszy się uznaniem za to co robi  (to do niego po pomoc wysyła Reksia Burektor Mateusz), jednocześnie znany jest z tego, że trudno się z nim porozumieć.

"(...) Porozmawiaj z Alem-Chomikiem, może udzieli Ci jakichś wskazówek... i może nawet uda Ci się zrozumieć co mamrocze." - Burektor o Al-Chomiku

Pomoc Reksiowi Edytuj

Zgodnie z rekomendacja Burektora, Reksio udaje się po pomoc do sklepu Al-Chomika. Gdy poprosi go o wykonanie płynu trwałego zmniejszenia postaci dla kreta Kretesa, okaże się że chomik nie wie z czego wykonać ten eliksir i zacznie próbować wcisnąć Dzielnemu Psu różne inne towary, które nie są mu potrzebne: płyn na porost wąsów, zielony kamień do ściskania w ręku, papugę norweską błękitną.

"No dobra, poddaję się. Nie wiem z czego zrobić płyn trwałego zmniejszenia postaci." - wyznanie Ala-Chomika

Reksio w końcu sugeruje mu, że płyn zmniejszający można zrobić z lebiodki. Okazuje się, że Al-Chomik nie dysponuje lebiodką i Reksio musi mu ją sprowadzić.

"Z lebiodki? Hmm... może z lebiodki. Ale nie mam lebiodki... Może więc jednak weźmie Pan papugę." - wypowiedź Ala-Chomika

"Ale Pan jest uparty! Jeśli zdobędzie Pan lebiodkę to spróbuję coś dla Pana zrobić. Zadowolony?" - Al-Chomik wysyła Reksia po lebiodkę

"Lebiodka rośnie w górze rzeki. Jeżeli dogada się pan z tym szurniętym Smokrętem, to może pana zawiezie." - wskazówka Ala-Chomika

Gdy Reksio z pomocą Smokręta zdobędzie potrzebny składnik, Al-Chomik wystawi Reksiowi bardzo wysoki rachunek za przygotowanie płynu trwałego zmniejszenia postaci i każe mu czekać pół roku.

"Badania, eksperymenty, wywar, to będzie jakieś 30 tysięcy złotych monet + VAT, proszę się zgłosić za pół roku." - Al-Chomik prezentuje Reksiowi swoją ofertę

Reksio nie zgadza się na takie warunki. Ostatecznie Al-Chomik wręcza Dzielnemu Psu klucz do piwnicy, w której znajduje się warsztat alchemiczny i opryskliwie mówi mu, żeby przygotował eliksir sam. Swoją wypowiedź kończy  uwagą, żeby Reksio uważał bo strasznie pluje (chociaż to on sam wszystko dookoła opluwa podczas mówienia).

"To moja ostateczne oferta. Jeśli się Panu nie podoba to... proszę... oto klucz i proszę sobie pójść do piwnicy, i samemu sobie uwarzyć eliksir, phi, powodzenia, hehehe. I na przyszłość, niech Pan mówi ostrożniej, bo strasznie Pan pluje." - odpowiedź Al-Chomika na odmowę Reksia

Po wręczeniu klucza do warsztatu Edytuj

Po wręczeniu nam klucza do piwnicy, w której znajduje się jego warsztat, Al-Chomik zaraz po naszym wyjściu zamknie swój sklep do odwołania i wywiesi na drzwiach kartkę z informacją, że wyjechał na wczasy do Chomnittonu.

Galeria Edytuj