FANDOM

Barandalf Biały - trzecioplanowa postać z gry Reksio i Czarodzieje, wspomniana także w Reksio i Kretes w Akcji. Baran będący członkiem Rady Siedmiu Czarodziejów i opiekunem prowincji Bobror. W grze nie zostało przedstawione ani wspomniane dokładne miejsce jego zamieszkania.

Barandalf Biały jest nawiązaniem do postaci Gandalfa Białego, bohatera książek "Hobbit" oraz trylogii "Władca pierścieni" J.R.R. Tolkiena.

Historia Edytuj

Przed spotkaniem z Reksiem Edytuj

Relacja Burektora Edytuj

Barandalf po raz pierwszy zostaje wspomniany przez Burektora Mateusza. Zgodnie z tymi słowami, Barandalf na skutek niepokojących wydarzeń (które najprawdopodobniej mogły być skutkiem działalność Tego Który Tak Potwornie Mąci) miał krążyć po swojej prowincji.

"Barandalf Biały opiekuje się Bobrorem, w którym ostatnio zaległy cienie. Ostatnimi czasy snuje się po swojej prowincji tam i z powrotem, więc zapewne będziesz musiał go dobrze poszukać."
-Burektor o Barandalfie

Burektor M073

Poszukiwania w Bobrorze Edytuj

Gdy Reksio i Kretes przybędą do Bobroru, okaże się, że Burektor Mateusz miał racje: w krainie zaległy cienie oraz obecna lokalizacja Barandalfa nie jest znana. Do bohaterów dołączają również członkowie Drużyny Pierścienia, którzy także poszukują czarodzieja.

" Kretes: Dzień dobry panom. Szukamy czarodzieja Barandalfa Białego.

Bobromir: My też.

Lowelas: Może poszukajmy razem.

Bulbo: Może uformujmy drużynę! "

-Geneza Drużyny Pierścienia

Bob

I tak Reksio i Kretes wyruszają z Drużyną Pierścienia na poszukiwanie Barandalfa.

Spotkanie z Reksiem Edytuj

Gdy drużyna obejdzie cały Bobror i w końcu wróci do punktu wyjścia, dołączy do niej Barandalf Biały. Pojawi się w oślepiającej łunie światła.

" Lowelas: Uwaga! Słyszę, że ktoś się zbliża.

Bobromir: Niemożliwe...

Bulbo: Nie może być...

Lowelas: To Barandalf, Barandalf Biały. "

Barandalf: Barandalf? Tak... Chyba rzeczywiście tak mnie kiedyś zwano. "

-Spotkanie Drużyny Pierścienia z Barandalfem

Barandalf spotkanie

Reksio i Kretes w końcu mogli porozmawiać z czarodziejem.

" Kretes: Barandalfie, czy mógłbyś nam w czymś pomóc?

Barandalf: Czy mógłbym pomóc? Tak... chyba rzeczywiście mógłbym pomóc. "

-Prośba Kretesa o pomoc

Baran kret

Bohaterowie mogą poprosić Barandalfa o zeznania w sprawie Tego Który Tak Potwornie Mąci oraz poznać jego poglądy na temat Drobiu Chaosu.

"To upioru kur'hanów, gęsi'hanów i kaczek'hanów. Ich pojawienie to znak, że zło odradza się w Krainie Bobror. Nadchodzi zmierzch pewnej ery, a z tego co mi wiadomo nie powinien... Innymi słowy ktoś tu mocno mąci."
-Barandalf o Drobiu Chaosu

Baran B041

"Tak. Czas najwyższy odkryć kto za tym wszystkim stoi. Czas zacieśnić pierścień podejrzeń. Spróbujcie je wszystkie zgromadzić i jakoś ze sobą związać. Ja wiem tylko jedno..."
-Wstęp do zeznań Barandalfa

Baran B042

Po zebraniu zeznań Reksio i Kretes opuszczają Barandalfa oraz Krainę Bobror.

Zakończenie śledztwaEdytuj

Ponownie czarodzieja Barandalfa spotykamy podczas zebrania Komisji Śledczej na Uniwersytecie Magii.

Reksio i Kretes w Akcji! Edytuj

Postać Barandalfa Białego została przedstawiona na wspólnym kadrze razem z innymi członkami Rady Siedmiu Czarodziejów w amerykańskiej wersji Przygód Reksia. Oprócz tego zostaje jedynie wspomniany przez narratorkę po zwycięstwie nad Chrumburakiem. Zgodnie z wizją amerykanów Barandalf razem z Waldemarem Morsem mieli być zwierzchnikami Chrumburaka i podlegać bezpośrednio pod Serpentusa Snejka (będącego Tym Który Tak Potwornie Mąci). Po konfrontacji z Reksiem Barandalf opuszcza Krainę Czarów tak jak pozostali członkowie Rady.

Galeria postaci Edytuj

Screeny z gry Edytuj

Animacje Edytuj

Inne Edytuj