Bartłomiej Brosz (ur. 1974 w Gdańsku[1]) – grafik, rysownik prasowy, kompozytor muzyki, z wykształcenia architekt.

Życiorys[edytuj | edytuj kod]

Brosz jest absolwentem III LO w Olsztynie i Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej[2]. Jako rysownik debiutował w 1991 r. na łamach Gazety Olsztyńskiej. Później współpracował z Dziennikiem Bałtyckim, Gazetą Współczesną, Wirtualną Polską, portalem Onet.pl oraz wydawnictwem Operon[3].

Jest byłym pracownikiem Aidem Media (2001 – 2008) i Very Nice Studio (2008 – 2016)[2]. Był odpowiedzialny za muzykę oraz grafiki i animacje do gier z serii Przygody Reksia. Na Forum Przygód Reksia udzielał się pod nickiem „Suseł”[4].

Obecnie stale współpracuje z wydawnictwem Adamada, Gdańskim Wydawnictwem Oświatowym oraz wydawnictwem Presscom. Był założycielem trójmiejskiej formacji Pomidory. Obecnie gra na perkusji i klawiszach w grupie The Paperbags. Wraz z rodziną i kotem mieszka w Gdańsku-Wrzeszczu[3].

Wkład w PR[edytuj | edytuj kod]

RiSP[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Skarb Piratów zajmował się grafiką, projektowaniem postaci oraz animacjami i „podrygami”.

RiU[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Ufo zajmował się grafiką, projektowaniem postaci oraz muzyką. Podkładał głos Krettiemu.

RiC[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Czarodzieje zajmował się grafiką, projektowaniem postaci oraz muzyką. Podkładał głos Krettiemu oraz Susłowi. t

RiWC[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Wehikuł Czasu zajmował się grafiką, projektowaniem postaci, muzyką oraz testowaniem i zrzędzeniem.

RiKN[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Kapitan Nemo zajmował się grafiką, muzyką, projektowaniem postaci, współpracą w tworzeniu scenariusza, opracowaniem sekwencji filmowych, dodatkowymi animacjami, dobrymi radami, złymi radami, lepszymi pomysłami, błyskawicznym dorabianiem filozofii, opracowaniem i próbami wprowadzenia Faceta z Kosą. Podkładał głos Sir Rollingstonowi, Hipisom oraz Krettiemu.

RiKWA[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Kretes w Akcji! zajmował się grafiką, muzyką oraz projektowaniem postaci.

RiK:TTW[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media Reksio i Kretes: Tajemnica Trzeciego Wymiaru zajmował się projektami graficznymi, sekwencjami animowanymi, muzyką oraz projektowaniem poziomów.

RiMS (LE)[edytuj | edytuj kod]

W grze Aidem Media i Very Nice Studio Reksio i Miasto Sekretów zajmował się grafiką, projektowaniem postaci oraz muzyką.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

Przypisy