FANDOM

Kret
Moles-the-mole-transparent
Jeden z przedstawicieli: Kretes

Status:

Rasa

W PR występują:

Wszędzie, ze szczególnym uwzględnieniem Królestwa Batatowego

Kret – najczęściej występujący w Nowej Serii gatunek ssaków żyjących pod ziemią.

Krety w grach z Reksiem Edytuj

Historia Edytuj

Kolebką ich cywilizacji byli Starożytni Kretoni. Przybyli oni na Ziemię[1] by powstrzymać Dinożarły od zagłady. W wyniku działań Reksia i Kretesa zostali i osiedlili się na Ziemi. Chcieli żyć jak dzisiejsze krety (czyli w kopcach). Niestety miejscowi ich wygnali. Jednak nie poddali się: wybudowali wielką latającą wyspę Mu. Po kilku latach Mu utknęło między linią Zmiany Daty (po prostu jednak strona była w dzisiaj a jedna we wczoraj). Przez co nie mogli ruszyć wyspy. W końcu wybuchł wulkan i rostrzaskał Mu na pół. Zostało zalane wodą. Niewiele z Kretonów przeżyło. Ci którzy ocaleli popłyneli w trzech kierunkach: do Egiptu, do Indi oraz do Ameryki. Założyli Komnaty Starożytnych (w której na końcu jest coś innego: w Egipcie grobowce, w Indiach mędrcy oraz na Ameryce siedziba wodza Byka Siedzącego Po Turecku) w których umieścili swoją historię. Wejście do takiej musiało zająć rozwiązanie zagadek i innych testów(w egipcie rozszyfrowywania hieroglifów, w Indiach zagadki Kan-Guru, a w Ameryce zaprzyjażnienie się z plemieniem). Po wielu latach Krety rozprzestrzeniły się wszędzie (dosłownie od podziemi na same góry) i stały się normalnym gatunkiem. I kto by pomyślał że przybyły z kosmosu...

Przypisy

  1. Uwaga: To, że kretoni przybyli z kosmosu to nie znaczy że go opuścili: niektóre krety zostały w układzie Kurana – ojczystym układzie kretonów.