FANDOM

Nostradamus
Nostradamus
Avek z forum PR

Rasa:

cztery małe krety

Miejsce zamieszkania:

Karczma pod różą, Twierdza Rabarbark, Średniowiecze

Wystąpił w częściach:

RiWC, RiKWA

Ranga/tytuł:

sekretny typ

Nostradamus - tajemnicza postać drugoplanowa stanowiąca przyczynę akcji RiC, RiWC oraz RiKN. Bohaterowie spotykają się z nim po raz pierwszy w średniowieczu, gdzie docierają po przeczytaniu listu jego autorstwa. W miarę postępu akcji RiWC okazuje się, że są to tak naprawdę wnuki Kretesa w przebraniu. Imię Nostradamus powstało właśnie z pierwszych sylab ich imion (NosekTrampekDantekMuszka).

Historia Edytuj

Idea postaci powstała prawdopodobnie dopiero, gdy wnuki utknęły w średniowieczu. Wcześniej odbywały podróż w czasie bez przebrania (możemy zauważyć ich cienie w świątyni Kultu Ibisa). Wehikuł zbudowały na podstawie opowieści Kretesa. Nie wiadomo, w jaki sposób dowiedziały się o Albumie, lecz postanowiły go przechwycić, by sprawdzić prawdomówność babcia. W celach pamiątkowych zakupiły również Szkatułkę. Po ucieczce wnuków uwagę Kultu zwrócił Kretes, niszcząc pomnik Ibisa. Uciekł on z Reksiem, nie przepraszając, czym spowodował zmianę linii czasowej na tę opisaną później w ich liście. Podróż wnuków skończyła się w średniowieczu, gdzie ich wehikuł uległ uszkodzeniu. Przybrawszy fałszywe imię i wygląd, postanowiły skontaktować się z Reksiem. Z pomocą spotkanego przypadkowo maga (prawdopodobnie kogoś z Rady Siedmiu Czarodziejów, nie wyłączając TKTPM) umieściły Szkatułkę (wraz z listem i niebieską kością) w Albumie. W liście zamieściły opis zmienionej przyszłości (możliwe, że odwiedziły ją przed dotarciem do średniowiecza) oraz plany wehikułu. W trakcie akcji RiWC czekały na Reksia i Kretesa w Karczmie "Pod Różą", zabezpieczywszy wejście do ich pomieszczenia zagadką ze stołami. W trakcie podróży bohaterów do przyszłości uciekły przed Zakonem Ryżokitowców (spadkobiercami Kultu Ibisa) do Twierdzy Rabarbark, zostawiając list z informacjami dla Reksia i Kretesa. Ostatecznie nakazały bohaterom zwrócić skradziony Album, podając współrzędne czasowe swego pobytu w Starożytnym Egipcie. W naprawionej linii czasowej czekały na Reksia i Kretesa w Siedzibie Zakonu Ryżokitowców. Wraz z bohaterami wróciły do przyszłości, nie zdradziwszy im wprost swojej tożsamości.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego maska była parodią masek noszonych przez lekarzy w trakcie wielkiej epidemii dżumy, a także nawiązaniem do Weneckiego Karnawału.
  • Jego imię nawiązywało do Michaela de Nostredame.
  • W przerobionej scenie (pod koniec Reksio i Wehikuł Czasu) zamiast Albumu daje Kretesowi kaczuszkę z Wyspy Skarbów.
  • Imiona wnuków Kretes wymyślił, gdy dyskutował z Reksiem o imieniu Nostradamusa. I tu powstaje kolejna pętla czasowa: gdyby Reksio i Kretes nie poznali Nostradamusa, nie powstałyby imiona jego czterech wnuków i nie byłoby Nostradamusa.
  • W RiKWA jest tylko postacią trzecioplanową i pojawia się w dziale RiWC w 7 poziomie.