FANDOM

"Radę Siedmiu Czarodziejów tworzą najpotężniejsi z potężnych. To my czuwamy nad Krainą Czarów i pilnujemy, żeby nic złego się tu nie działo..."
-Burektor Mateusz o Radzie

Burektor M068

Rada Siedmiu Czarodziejów - grupa siedmiu najpotężniejszych czarodziejów sprawująca pieczę nad Krainą Czarów. Po raz pierwszy pojawia się w grze Reksio i Czarodzieje. Należą do niej wybrani pracownicy Uniwersytetu Magii oraz opiekunowie trzech prowincji: Piklibi, Krainy Bajek oraz Bobroru. Znakiem rozpoznawczym członków rady są szaty i kapelusze w kolorze czerwonym lub niebieskim przyzdobione w gwiazdy lub księżyce.

Reksio i CzarodziejeEdytuj

HistoriaEdytuj

Zgodnie z Przepowiednią jeden z członków Rady Siedmiu Czarodziejów odnajduje "pradawną" szkatułę i postanawia w tajemnicy przed pozostałymi sześcioma czarodziejami wykorzystać jej zawartość, aby zapanować nad wszechświatem. W celu odkrycia tożsamości zdrajcy Burektor Mateusz zleca Reksiowi jako wybrańcowi przeprowadzenie śledztwa, którego wyniki zostają zaprezentowane wszystkim członkom Rady zebranym na Komisji Śledczej. W trakcie tego posiedzenia Reksio i Kretes ujawniają publicznie tożsamość zdrajcy, który szybko po tym ucieka.

Tożsamość zdrajcyEdytuj

Fabuła nie definijuje, który dokładnie członek Rady jest Tym Który Tak Potwornie Mąci- w każdej rozgrywce jego tożsamość jest losowana na nowo i każdy z czarodziejów może okazać się zdrajcą. Jest to możliwe ponieważ głosy wszystkich członków Rady podkłada ten sam aktor, dodając jedynie do poszczególnych czarodziejów odpowiednią charakteryzację (słownictwo, ton głosu, tempo). W trakcie posiedzenie Komisji Śledczej okazuje się, że Rada Siedmiu Czarodziejów dosłownie mówi jednym głosem- od tego momentu przestają posługiwać się charakteryzacją i nie jesteśmy już w stanie rozpoznać czarodzieja po jego wypowiedzi.

Reksio i Kretes w AkcjiEdytuj

Rada Siedmiu Czarodziejów ponownie pojawia się w amerykańskiej wersji przygód Reksia ukazanej w Reksio i Kretes w Akcji. Ponieważ członkowie Rady podejrzewają, że pośród nich jest zdrajca, postanawiają sprowadzić neutralnego detektywa, który odkryje jego tożsamość. Wybór pada na "dzielnego psa Reksia i jego asystenta Kreta Kretesa". W trakcie śledztwa okazuje się, że wszyscy członkowie Rady uczestniczą w procederze zdrajcy i uwikłani są w sieć powiązań przypominającą organizacje mafijną. Chociaż oficjalnym "Tym Który Tak Potwornie Mąci" okazuje się Serpentus Snejk (fabuła w przeciwieństwie do gry Reksio i Czarodzieje jest liniowa), to śledztwo demaskuje wszystkich członków Rady. Dodatkowo Serpentus Snejk po pokonaniu wyznaje, że tak naprawdę w swoich działaniach podlegał czarodziejowi Spielmausterowi, co tworzy pętle w zależnościach między członkami Rady.

"To ma jakiś sens, nareszcie go dostrzegam... Oni wszyscy razem mącili, każdy po trochu!"
-Kret Kretes o Radzie w ukazanej amerykańskiej wersji "Reksio i Czarodzieje"

Kretes o radzie

Ostatecznie wszyscy członkowie Rady Siedmiu Czarodziejów jako współwinni opuszczają Krainę Czarów. Wraz z nimi z Krainy całkowicie znika magia.

CzłonkowieEdytuj

  • Serpentus Snejk - wykładowca czarów II stopnia na Uniwersytecie Magii, mieszka w Magixie.
  • Waldemar Mors - wykładowca czarów III stopnia na Uniwersytecie Magii, mieszka i pracuje w jaskini poza Magixem.

GaleriaEdytuj