FANDOM

Rex-le-transparent

Reksio z RIMS LE

Reksio znany też jako Dzielny Pies Reksio – główny bohater serii Przygody Reksia oraz serialu animowanego.

Wygląd Edytuj

Reksio to pies wielorasowy (pot. kundel). Najbardziej podobny jest do rasy Russell terrier[1]. Początkowo (w pierwszych odcinkach serialu) jego wygląd był inny – Reksio miał ciemniejszą sierść, krótszy tułów, dłuższy pysk i obrożę.

Pochodzenie Edytuj

Reks

Reksio zaniepokojony dziwnymi hałasami w RIU

Reksio powstał jako główny bohater serialu Reksio. Grał oczywiście rolę postaci tytułowej. Prawa do Reksia zostały wykupiony przez firmę Aidem Media. Obecnie firma nie posiada praw do postaci.

Właśnie przez tę firmę zostały stworzone najpierw proste gry edukacyjne z psem, a potem seria gier przygodowych o Reksiu i jego towarzyszu, krecie Kretesie, który został wymyślony przez firmę Aidem Media na potrzeby serii.

W grze Reksio i Wehikuł Czasu odkryliśmy, że protoplastą jego rodu był Prareksio mieszkający w Prehistorii na prehistorycznym Podwórku.

Historia Edytuj

Reksio Biegnie

Animacja biegnącego Reksia

Wszystko zaczęło się od niewinnego surfowania na desce windsurfingowej (o historii samej deski dowiadujemy się pod koniec Reksio i Kapitan Nemo). Seria opowiada o przedziwnych przygodach psa – od podróży w przestrzeni po podróże w czasie.

Miejsce zamieszkania Edytuj

W budzie

Buda od wewnątrz

Bot nie usuwaj xP

Buda Reksia z kreskówki

Reksio, jego rodzina i przodkowie od najdawniejszych czasów mieszkają na Podwórku, w budzie, której wygląd z czasem się zmienia (np. w Prehistorii była to jaskinia).

Gry edukacyjne Edytuj

Ikonka Osobny artykuł: Gry Edukacyjne.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego dziewczyną jest Kari Mata Hari.
  • Mówi głównie w języku hałhaskim, ale również po ludzku (niezmiernie rzadko, w serii jedynie pod koniec RiKN).
  • Jego towarzyszem jest Kretes.
  • Biorąc pod uwagę rok kretoński, razem z Kretesem i cała reszta ma 567893478236 lat[2].
  • Pierwotnie był postacią z kreskówki. Na początku kariery w grach występował w programach edukacyjnych.
  • Został honorowym 8 członkiem Rady Siedmiu Czarodziejów
  • Reksio rozumie, co sam mówi[3].
  • Został uwięziony 2 razy, raz na początku RIC, drugi raz w RIMS.
  • Posiada dyplom ukończenia Uniwersytetu Magii z oceną zadowalającą i tytułem magistra, książeczkę zdrowia oraz miesięczny bilet kolejowy[4].
  • W RiWC nie mógł wziąć sofy do kieszeni, bo akurat w tym momencie w największej kieszeni, służącej do przenoszenia mebli, miał schowanego smoka z komodą[5].
  • Uwielbia gumę owocową.
  • Ma swoje konto na Forum Przygody Reksia, założone jeszcze w 2005 roku.
  • Przodkowie Reksia mieli się również pojawić w średniowieczu i starożytnym Egipcie, z pomysłu zrezygnowano.
  • Reksio ma koncept artystyczny (dwa) swojej wersji w połowie XXI wieku.

Przypisy