FANDOM

Reksio i Kretes w Akcji (w skrócie: RiKWA) - pierwszy dodatek do serii Przygody Reksia. Jest to gra

zręcznościowa z minigrami dotyczącymi poszczególnych części Przygód Reksia. Grając w tą część jako pierwszą możemy sobie zaspoilerować co było w poprzednich częściach gry.

Opis z pudełkaEdytuj

Walka Kogutów

Przykładowy obrazek z pauzy.

Niezależny, zręcznościowy dodatek do serii Przygody Reksia. Nie wymaga instalacji innych gier z serii, ani znajomości treści innych gier z Reksiem - wymaga jedynie koncentracji i zręcznych palców.

Minęło kilka miesięcy od zakończenia wielkiej przygody Reksia i Kretesa. Bohaterowie rozkoszują się upragnionym spokojem. Sielankę przerywa nadejście paczki z Ameryki. To ekskluzywny zestaw gier zręcznościowych o przygodach Reksia i Kretesa. Bohaterowie zasiadają przed konsolą, skonstruowaną przez Koguta Wynalazcę i próbują grać. Przy okazji odkrywają wiele nieścisłości...

Fabuła Edytuj

Reksio i Skarb Piratów Edytuj

Oczywistą rzeczą jest, że Reksio nie skakał jak szalony zabijając bombami
RIKWA27

Screen z RIKWA.

swoich wrogów-piratów i Kretesa. I na końcu nie wybudował sobie złotej budy. Postacie też zmieniono, np. Kapłon stał się "Demonicznym Kapłonem", a Piptaszek złym i silnym pomagierem Robinsona. Reksio też związuje się w tej "wersji" z córką kapitana piratów, której nie widzieliśmy i nie znamy.

Reksio i UFO Edytuj

Sterujemy Sikorem Milenium. Jego pasażerowie to Reksio - Hau Solo i Kretes - Komandor Kretobi. Większość fabuły nawiązuje do 4 i 6 epizodu Gwiezdnych Wojen. Np. parodia uwiezienia księżniczki Lei na Gwieździe Śmierci (uwiezienie Ksiezniczki Molly na Jaju(właściwie makiecie)). Na końcu Hau solo związuje się z córką Sama Kuratora (parodia Kornelka).

Reksio i Czarodzieje Edytuj

RIKWA8

Screen z RIKWA.

Reksio jest czarodziejem - detektywem i poszukuje tego który tak potwornie mąci. Reksio podczas jazdy na miotle walczy z niezliczoną ilością drobiu chaosu i czarodziei. Na koniec okazuje się że wszyscy czarodzieje mącili po trochu. Reksio związuje się z nieznaną nam dotąd córką Ala-Chomika, natomiast Kretes związuje się sznurem od szufelki. Ważne jest to że każdy czarodziej został wypędzony z Krainy Magii a nazwa krainy została zmieniona na Krainę Przywróconego Spokoju.

Reksio i Wehikuł Czasu Edytuj

To gra logiczna, podobna do labiryntów w Czarodziejach, Wehikule i Kapitanie Nemo. Jest 7 poziomów. Naszym celem jest dostanie się do leja. Jest to utrudniane, np. w 1 labiryncie trzeba ułożyć wehikuł i dopiero można wejść do leja. Kretes może niszczyć ziemie, a Reksio zbierać przedmioty(pomocne w budowaniu wehikułu). W 1 i 7 labiryncie możemy chodzić 3 postacią, która nie ma dodatkowych funkcji, ale jest trochę szybsza i przydatna np. do uruchomienia mechanizmu otwierającego przejście. Bohaterowie mówią po Szambolańsku (podobnie Narrator), co umożliwia nam lekkie zapoznanie się z owym językiem dzięki Kari Macie.

Super Heros i Kapitan Nemo Edytuj

Ten dział opiera się na mini grze z mumionkami z RiKN. Polega na Dotarciu do Drzwi lub na poziomach: 3, 6,

Edytor menu

Menu edytora poziomów do SHiKN

9, 12 i 15, łączenia tablic dzięki którym możemy przejść do następnego poziomu. Kretes współpracował z twórcami gry, m.in nagrał dialogi i wymyślił scenariusz gdzie odgrywa główną rolę.

Edytor poziomów do SHiKN Edytuj

Mamy również możliwość stworzenia swojej własnej przygody dla kretesa, możemy wybrać rozmiar planszy i szatę graficzną. Mamy do wyboru wszystkie bloki dzięki którym możemy stworzyć własny poziom.

Demo Edytuj

Wersja demo zawierała po jednej minigrze z każdego działu i nie posiadała ich menu. W wersji demo nie ma edytora do SHiKN.

Cała gra Reksio i Kretes w Akcji - videoEdytuj

Reksio i Kretes w Akcji CAŁA GRA-1

Reksio i Kretes w Akcji CAŁA GRA-1

TwórcyEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W jednej ze scen z napisami końcowymi wyjaśnia się, dlaczego Kretes "poleca" serię gier Graj z nami. Według niego, Aidem Media pokazało mu pudełko z samolotem, pytając się go, czy mógłby polecić. Komandor, nie wiedząc że chodziło o polecenie gry, zgodził się myśląc, że Aidem zaproponowało mu lot samolotem.
  • W grze w tle słychać prawie wszystkie piosenki z RIU, RIC, RIWC, RIKN
  • W każdej grze (z wyjątkiem RiWC), Reksio na koniec znajduje sobie dziewczynę.
  • Wszystkie dziewczyny Reksia, poza Kari Matą nie pojawiły się w poprzednich częściach.
  • W grze dużo wątków pominięto.
  • Im wcześniejsza część przygód Reksia tym bardziej jest przerobiona.
  • Każda gra posiada planszę pomocy. Edytor również - w dwóch miejscach, przy menu i w samym edytorze.
  • Każdą grę można spauzować klawiszem "P" na klawiaturze i od pauzować myszką.
  • Czy edytor można? Według Molly: "nie, bo po co?".
  • W pauzach pojawiają się prawie wszystkie postaci ze wszystkich poprzednich części.
  • Magazyn "Ciuchcia" (który już nie istnieje stworzył RiKwA podzielone na dwie części. Cz.1 zawierała tylko RiU, RiC i RiWC, w gratisie była inna gra AM. Cz.2 zawierała RiSP, SHiKN i Edytor do SHiKN oraz również inną grę AM.
    Rikwa2

    Menu w Cz.2 RiKwA

RISPRIURICRIWCRIKNRIKWARIKTTWRIMSRIMS LEMS2 (powstaje) Na Kury!