FANDOM

Reksio i Kretes w Akcji (w skrócie: RiKWA) - pierwszy dodatek do serii Przygody Reksia wydany w marcu 2007 roku[1]. Jest to gra zręcznościowa z minigrami dotyczącymi poszczególnych części Przygód Reksia. Grając w tą część jako pierwszą możemy sobie zaspoilerować co było w poprzednich częściach gry.

Opis z pudełkaEdytuj

Walka Kogutów

Przykładowy obrazek z pauzy.

"Niezależny, zręcznościowy dodatek do serii Przygody Reksia. Nie wymaga instalacji innych gier z serii, ani znajomości treści innych gier z Reksiem - wymaga jedynie koncentracji i zręcznych palców."

"Minęło kilka miesięcy od zakończenia wielkiej przygody Reksia i Kretesa. Bohaterowie rozkoszują się upragnionym spokojem. Sielankę przerywa nadejście paczki z Ameryki. To ekskluzywny zestaw gier zręcznościowych o przygodach Reksia i Kretesa. Bohaterowie zasiadają przed konsolą, skonstruowaną przez  Koguta Wynalazcę i próbują grać. Przy okazji odkrywają wiele nieścisłości..."

Fabuła Edytuj

Reksio i Skarb Piratów Edytuj

Oczywistą rzeczą jest, że Reksio nie skakał jak szalony zabijając bombami
RIKWA27

Screen z RIKWA.

swoich wrogów-piratów i Kretesa. I na końcu nie wybudował sobie złotej budy. Postacie też zmieniono, np. Kapłon stał się "Demonicznym Kapłonem", a Piptaszek złym i silnym pomagierem Robinsona. Reksio też związuje się w tej "wersji" z córką kapitana piratów, której nie widzieliśmy i nie znamy.

Reksio i UFO Edytuj

Sterujemy Sikorem Milenium. Jego pasażerowie to Reksio - Hau Solo i Kretes - Komandor Kretobi. Większość fabuły nawiązuje do 4 i 6 epizodu Gwiezdnych Wojen. Np. parodia uwiezienia księżniczki Lei na Gwieździe Śmierci (uwiezienie Księżniczki Molly na Jaju(właściwie makiecie)). Na końcu Hau solo związuje się z córką Sama Kuratora (parodia Kornelka/Dartha Vadera/Impertatora Palpatine'a).

Reksio i Czarodzieje Edytuj

RIKWA8

Screen z RIKWA.

Reksio jest czarodziejem - detektywem i poszukuje tego który tak potwornie mąci. Reksio podczas jazdy na miotle walczy z niezliczoną ilością drobiu chaosu i czarodziei. Na koniec okazuje się że wszyscy czarodzieje mącili po trochu. Reksio związuje się z nieznaną nam dotąd córką Ala-Chomika, natomiast Kretes związuje się sznurem od szufelki. Ważne jest to że każdy czarodziej został wypędzony z Krainy Magii a nazwa krainy została zmieniona na Krainę Przywróconego Spokoju.

Reksio i Wehikuł Czasu Edytuj

To gra logiczna, podobna do labiryntów w Czarodziejach, Wehikule i Kapitanie Nemo. Jest 7 poziomów. Naszym celem jest dostanie się do leja. Jest to utrudniane, np. w 1 labiryncie trzeba ułożyć wehikuł i dopiero można wejść do leja. Kretes może niszczyć ziemie, a Reksio zbierać przedmioty(pomocne w budowaniu wehikułu). W 1 i 7 labiryncie możemy chodzić 3 postacią, która nie ma dodatkowych funkcji, ale jest trochę szybsza i przydatna np. do uruchomienia mechanizmu otwierającego przejście. Fabuła jest podobna do oryginału lecz bohaterowie mówią po Szambolańsku (podobnie Narrator), co umożliwia nam lekkie zapoznanie się z owym językiem dzięki Kari Macie.

Super Heros i Kapitan Nemo Edytuj

Edytor menu

Menu edytora poziomów do SHiKN

Fabuła jest podobna do RiKN, lecz głównym bohaterem jest Kretes, zmniejsza się rolę Reksia. Nasz Super Heros (Kretes) ma za zadanie podkopać się pod ziemie by odnaleźć starożytne tablice. Niektóre wątki zostały pominięte. Ten dział opiera się na mini grze z mumionkami z RiKN. Polega na dotarciu do drzwi lub na niektórych poziomach na łączeniu tablic dzięki którym możemy przejść do następnej krainy z nową szatą graficzną. Kretes współpracował z twórcami gry, m.in nagrał dialogi i wymyślił scenariusz do tej minigry, dlatego odgrał w niej główną rolę.

Edytor poziomów do SHiKN Edytuj

Mamy również możliwość stworzenia swojej własnej przygody dla Kretesa. Możemy wybrać rozmiar planszy i szatę graficzną. Mamy do wyboru wszystkie bloki dzięki którym możemy stworzyć własny poziom. Możemy stworzyć poziomy na wszystkie 20 szuflad.

Demo Edytuj

Wersja demo zawierała po jednej minigrze z każdego działu i nie posiadała ich menu. W wersji demo nie ma edytora do SHiKN.

Cała gra Reksio i Kretes w Akcji - videoEdytuj

Reksio i Kretes w Akcji CAŁA GRA-1

Reksio i Kretes w Akcji CAŁA GRA-1

TwórcyEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W jednej ze scen z napisami końcowymi wyjaśnia się, dlaczego Kretes "poleca" serię gier Graj z nami. Według niego, Aidem Media pokazało mu pudełko z samolotem, pytając się go, czy mógłby polecić. Komandor, nie wiedząc że chodziło o polecenie gry, zgodził się myśląc, że Aidem zaproponowało mu lot samolotem.
  • W grze w tle słychać prawie wszystkie piosenki z RIU, RIC, RIWC i RIKN.
  • W każdej grze (z wyjątkiem RiWC), Reksio na koniec znajduje sobie dziewczynę.
  • Wszystkie dziewczyny Reksia, poza Kari Matą nie pojawiły się w poprzednich częściach.
  • W grze dużo wątków pominięto.
  • Im wcześniejsza część przygód Reksia tym bardziej jest przerobiona.
  • Każda gra posiada planszę pomocy. Edytor również - w dwóch miejscach, przy menu i w samym edytorze.
  • Każdą grę można spauzować klawiszem "P" na klawiaturze i od pauzować myszką.
  • Czy edytor można? Według Molly: "nie, bo po co?".
  • W pauzach pojawiają się prawie wszystkie postaci ze wszystkich poprzednich części.
  • Magazyn "Ciuchcia" (który już nie istnieje) stworzył RiKwA podzielone na dwie części. Cz.1 zawierała tylko RiU, RiC i RiWC, w gratisie była inna gra AM. Cz.2 zawierała RiSP, SHiKN i Edytor do SHiKN oraz również inną grę AM.
    Rikwa2

    Menu w Cz.2 RiKwA

Przypisy

  1. Dokładnie 20 marca 2007 roku egzemplarze gry zostały wysłane w świat (źródło: http://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl/pliki/main.html)

RISPRIURICRIWCRIKNRIKWARIKTTWRIMSRIMS LEMS2 (powstaje) Na Kury!