Wiki o Przygodach Reksia
Advertisement
Wiki o Przygodach Reksia

Reksio i UFO (w skrócie: RIU) - to druga część serii Przygody Reksia wydana w 2003 roku[1].

Opis z pudełka[]

Gdzieś w odległej galaktyce... na planecie gdzie kret mówi dobranoc... tajemniczy Kurator buduje potężne jajo, przy pomocy którego chce podbić cały wszechświat...

Tymczasem Reksio po rozwiązaniu tajemnicy Skarbu Piratów, wraca do domu... Tu dowiaduje się, że kury z jego podwórka zostały uprowadzone przez UFO... Reksio postanawia uratować kury i wyrusza w pościg za kosmicznymi porywaczami.

Dlaczego porwano właśnie kury?

Kim naprawdę jest tajemniczy Kurator?

Do czego służy lebiodka z planety Kurakis?

Czy miłość wystarczy, by zburzyć mury?

Wszystkiego dowiesz się, towarzysząc Reksiowi w kolejnej obfitującej w niespodzianki i pełnej pasjonujących przygód wyprawie...

Epizody[]

Epizod 1: Inwazja[]

Kilka dni po przygodzie z Skarbem Piratów Reksio wrócił do domu. Jednak UFO zaatakowały kurnik. Kogut błagał Reksia o pomoc. Dzielny Pies wziął worek z radioaktywnymi burakami i pokonał kosmitów, jakby grał w Space Invader. Kurniki służyły jako tarcze. Mimo wielu upadków pies wracał do walki. Po pokonaniu tych 20 statków okazuje się, że niestety... kury zostały uprowadzone!

Plansze w epizodzie[]

Epizod 2: Przygotowania[]

Po uprowadzeniu kur pojawia się Kretes. Okazuje się, że Czarne Kury zostały uprowadzone. Kogut nie traci czasu - planuje komiczną kosmiczną maszynę - Wajchadłowca. Reksio zgadza się na budowę. Dzięki zniszczonemu statkowi UFO podróż jest realna. Po zbudowaniu pozostało pytanie: kto pokieruje Wajchadłowcem? Tylko Komandor Kret Kretes może cos takiego uczynić!. Po długim salutowaniu, bohaterowie wchodzą do środka pralki i czekają na odlot.

Plansze w epizodzie[]

Epizod 3: Podróż[]

Po wystartowanie pojawił się problem: Kret widzi inaczej lewym, a inaczej prawym okiem, więc ściganie jednego UFO, które odleciało przed chwilką jest stratą czasu. Reksiowi udało się poprawić wzrok Kretesowi, ale jest nowy problem: trzeba pojechać przez autostradę. Do tego Diesel traci moc. Zaczyna się minigierka. Po długiej wyprawie bohaterowie w końcu docierają do sławnego Układy Kurana. Tam zostają zaatakowani makaronem przez dziwne statki kosmiczne.

Plansze w epizodzie[]

Epizod 4: Kretoni[]

Lądowanie awaryjne kończy się awarią całego systemu. Kretes musi uwolnić Diesla, by ten uwolnił Reksia. Ta częsć to rozbudowany epizod I gry RiSP (czyli uwalnianie Reksia przez krabika). Bohaterowie poznają Kretoński Ruch Oporu. Kretes zakochuje się w Molly. Komandor jako jedyny może uratować pojmanych przez UfoKury przyjaciół Molly. Po długim labiryncie, udaje się Kretesowi uwolnić ich. Okazuje się, że Reksio jest psem-wybrańcem, Kuran to tak naprawdę Kreton, a niejaki Korneliusz mianował się Kuratorem, czyli dyktatorem, kogutem i imperatorem w jednym. Krety muszą się chronić. Kretes obiecuje pomóc.Po znalezieniu łoma w bagietce Kretoni odbudowują Wajchadłowiec. Molly wie, że muszą zniszczyć generator Pola Siłowego na Indorze. Wysyła tam Reksia, Kretesa i Krettiego.

Plansze w epizodzie[]

  • Piekarnia Ruchu Oporu(orginalnie La Registane Boulangerie).
  • Więzienie

Epizod 5: Indor[]

Baza na Indorze

Na Indorze trwa podział narodowy. Kretti zostaje pilnować Wajchadłowca, a Kretes pocieszać Julitę, ktora kocha Romana, z drogiego plemienia. Reksio staje się ich miłosnym przekaźnikiem. Następnie idzie szukać ziół dla starego pustelnika. Okazuje się, że ta cała afera wzięła się z tego powodu: pustelnik był z drugiego plemienia i nie oddał garnka, bo został zaatakowany. Po oddaniu przedmiotu, istoty przepraszają i proszą Kretesa o zniszczeniu muru. Wdzięczni mieszkańcy mają dość Kuratora i niszczą jego generator zjednoczonym totem, który posłużył jako klucz. Reksio, Kretes i Kretti zostaje godnie pożegnani. Po powrocie na Kuran dowiadujemy się o planie KRO LR: chcą odkurzyć Jajo z kur, dzięki odkurzaczowi. Molly zaś ma własny plan: chce przeprogramować po odkurzeniu Jaja komputer Kuratora i wysłać machinę na ruch kolizyjny. Jednak tylko dzięki hasłu można dostać się do Jaja... Tylko Kot, Ferment z planety Kurakis zna ten kod.

Plansze w epizodzie[]

Epizod 6: Kurakis[]

W fortecy Barona Żabby

W trakcie pełnej przygód misji pomagać mu będą niezawodni przyjaciele...

Kiedy bohaterowie lądują na Kurakisie muszą przejść pierwszy wspólny labirynt. Zademonstrowane tu zasady będą potrzebne w kolejnych grach(szczególnie w RiC i RiWC). W wiosce okazuje się, że Kot Kott został uprowadzony przez niejakiego Żabbę. Ten zgadza się wypuścić Kota tylko wtedy kiedy Kretes wygra wyścig o róże pustyni. Po wygraniu (lub po przegraniu) tego trudnego wyścigu Baron wypuszcza Kota. W wiosce okazuje się, że czerwie znalazły sposób by zdobyć lebiodkę - cenioną fermerką roślinę, która może wszystko zmniejszyć, ale tylko na parę minut. Bohaterowie dzięki sposobowi Kota (puszczaniu czerwi muzyki) odganiają czerwie. Kott zdradza kod i wręcza bohaterom lebiodkę. Kiedy Reksio i Kretes wracają na Kuran okazuję się, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Molly zrobiła kostium dla Reksia, ale nie dla Kretesa, bo "zabrakło materiału". Teraz Dzielny Pies może wyruszyć na Jajo. Jednak pojawia się problem: Kretoni nie mają jak przenieść Odkurzacza. Na szczęście Komandor ma lebiodkę.

Plansze w epizodzie[]

Epizod 7: Ku Jaju[]

Jajo Śmierci

Po wyjściu z kryjówki KRO Reksio musi ominąć UfoKury. Następnie musi wpisać zaszyfrowany kod, który dostał pod postacią zagadki od Kota. Po wpisaniu kodu musi wykiwać strażników-UfoKury, by wejść do statku kosmicznego, który wkrótce poleci na Jajo.

Plansze w epizodzie[]

Epizod 8: Jajo Śmierdzi[]

Po wejsciu na Jajo Reksio zrzuca kostium i wchodzi do niekończącego się labiryntu złego Kuratora. Musi tam go omijać i znaleźć klucz dostępu do Komputera Kuratora, następnie dotrzeć do centrum dowodzenia jajem.Reksio wysyła Jajo na gwiazdę, Kurator okazuję się być Kornelkiem - bratem Koguta Wynalazcy, a Kretoni oczyszczają Jajo z kur. Wszyscy się cieszą, nawet sam były Imperator. Kretes zostaje na Kretonie z Molly. Jajo kończy swój żywot na patelni Jednakże w upływie szczęscia z powrotu Kornelka na Ziemię nikt nie zauważa jak Reksio w tajemniczy sposób znika, a jedyną poszlaką jest Album.

Plansze w epizodzie[]

Postacie[]

Lista płac[]

Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Hrynkiewicz
Grafika: Bartłomiej Brosz
Projekty postaci: Lechosław Marszałek (Reksio), Bartłomiej Brosz (inne postacie)
Animacja: Arleta Rogalska
Muzyka: Bartłomiej Brosz
Udźwiękowienie: Tomasz Jachowicz
Główny programista: Piotr Krasuski
Opracowanie informatyczne: Piotr Maciejewski, Robert Manuszewski, Dawid Naczk, Krzysztof Hrynkiewicz
Montaż: Andrzej Smoleń
Pilot oblatywacz: Jarosław Lula
Głosy:

Dialogi: Krzysztof Hrynkiewicz

Wersja Czeska[]

Głosy:

Wersja Węgierska[]

Głosy:

Wersja Rumuńska[]

Opracowanie lokalizacji: Erc Press
Koordynator projektu: Ionela Mocanu
Doradca techniczny: Marian Voicu
Redakcja: Cristina Ştefan
Tłumaczka: Maria Rodica Ancuţa
Głosy:

  • Cristi Ionescu
  • Roxana Geanta
  • Zuli Mustafa

Galeria wideo[]

Ciekawostki[]

  • Gdy kończymy epizod II, w wersji demonstracyjnej Wajchadłowiec leci w nieskończoność. Co ciekawe, dialog używany w tym momencie jest zapisany w plikach w pełnej wersji, jednak taki dialog w niej nie występuje. Jak to demo?! Czemu nie kupiłeś pełnej wersji?!
  • Zostaje wymieniona Samoobrona z Plutona, będąca parodią partii "Samoobrona". Żądali równego oddalenia wszystkich planet od Słońca, grożąc bojkotem Układu Słonecznego. Drugi raz i ostatni została wymieniona pod koniec RiKN. Okazało się, że dostali się do Galaktycznego Senatu i weszli w kokoalicje z Drobiem Chaosu, w skutek czego Pluton przestał być planetą.
  • Tytuły robocze to, Reksio i Porywacze z kosmosu, Reksio i Kosmici oraz Reksio i Tajemnica Ufo [2]
  • W RiU występuje bardzo dużo parodii "Gwiezdnych Wojen" szczególnie pierwszej trylogii. Właściwie większość fabuły jest oparta właśnie na tej serii. Oprócz tego pojawiają się aluzje do serii Dune, Star Trek'a, "Romeo i Julii", 'Allo 'Allo!, Szekspira oraz "Zemsty" A. Fredry [3].Więcej o referenach zobaczysz sekcji poniżej.
  • Reksio i UFO jest pierwszą częścią w której pojawił się Kogut wynalazca i jego brat.
  • W plikach można znaleźć kilka niewykorzystanych dialogów Molly.
  • Gra nosi ten sam tytuł, co jeden z odcinków kreskówki Reksio.
  • Od tej części narrator ma inny głos.
  • Minigierki z Kretesem są inspirowane grą RoX
  • Gra została wydana w Czechach, Słowacji i na Węgrzech dopiero w 2004 (jako dodatek do czasopisma Pejsek Reksík) w formie dwujęzycznej (po czesku i węgiersku - z możliwością zmiany języka w menu głównym, jak i po uruchomieniu gry, jeśli język komputera nie jest ustawiony na czeski lub węgierski). Wśród pozostałych zmian można wymienić m.in.: zastąpienie napisów końcowych planszą (zawierającą wyłącznie logo, adres e-mail i strony WWW Aidem Media, informacje o prawach autorskich oraz adresy czeskiego i węgierskiego dystrybutora gry) oraz dezaktywowanie modułu z Panem Policjantem. Ponadto pojawiło się w tej wersji kilka bugów, z których jeden uniemożliwia wczytanie się końcowej scenki z Krettim (zamiast tego po przedostaniej scenie z pytaniami narratora gra od razu wywala do pulpitu). Co ciekawe, w tej grze przetłumaczono prawie wszystkie kwestie w grze w obu językach (w tym Pana Policjanta i dotyczące wersji demo, ale trzy alternatywne tytuły gry dostępne w plikach tej edycji pozostawiono w języku rosyjskim).

Nawiązania do popkultury[]

  • Gwiezdne Wojny-gra czerpie garściami z starej trylogii Gwiezdnych Wojen no i trylogii prequelii:
    • Gwiezdne Wojny, Część 1: Mroczne Widmo: Kiedy Żabba ustalił umowe że jeśli Kretes zwycięży wyścig Kott będzie uwolniony, a jeśli przegra Kott będzie należał do niego jest nawiązaniem do pierwszej części w którym to Quin-Gon Jin ustalił umowe z Watto w którym to jeśli Anakin wygra wyścig, Będzie wolny, a jeśli przegra będzie niewolnikiem.
    • Gwiezdne Wojny, Część 4: Nowa Nadzieja: Kurator jest parodią Dartha Vadera (i Imperatora) zaś Jajo Śmierdzi jest parodią Gwiazdy Śmierci.
    • Gwiezdne Wojny, Część 5: Imperium Kontratakuje: Kiedy Kornelek mówi Reksiowi że jest jego ojcem, nawiązuje do sceny z Imperium Kontratakuje gdzie Vader wyjawnił że jest ojcem Luke'a.
    • Gwiezdne Wojny, Część 6: Powrót Jedi: Generator na planecie Indor który chroni Jajo jest nawiązanie do generatora na Endorze gdzie, Imperium wykorzystało generator by chronić II Gwiazde Śmierci.
  • Romeo i Julia: Motyw z dwoma narodami kłócących się a pośród nich zakochana para nawiązuje do poematu "Romeo i Jullia".
  • Dune: Planeta Kurakis jest parodią Dune'y, gdyż oba planety są czerwone i oba planety są pustynne.
  • Star Trek: Statek pod koniec gry nawiązuje do Star Treka.

Inne[]

  • Kiedy Bindory ogrodzają się murem żeby oddzielić rody, budują właśnie Mur Chiński.
  • Bojkotowanie układu słonecznego z Plutonem nawiązuje do tego że w 2006 roku odkryto że Pluton nie jest planetą, co ciekawe gra powstała przed faktem a więc gra przewidziała przyszłość.
  • Pewnym momencie pojawia się Zeus z Mitologii Greckiej.

Źródła[]

  1. Dla daty wydania tej gry nie ma ścisłego źródła, nie licząc daty modyfikacji plików na płycie z grą. W przypadku pierwszej wersji gry (z biblioteką PiKLib71.dll) najpóźniejsza data modyfikacji pliku to 13 kwietnia 2003 roku. Daty modyfikacji katalogów wskazują natomiast na 13 listopada 2003 roku.
  2. Można znaleźć te tytuły w plikach gry, a konkretnie w narrtytul
  3. http://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?p=7136#p7136

RISPRIURICRIWCRIKNRIKWARIKTTWRIMSRIMS LEMS2 (powstaje) Na Kury!

Advertisement