FANDOM

"Ha! Ha! Wracasz na start! Ha! Ha!"
-Skaczący rycerz po natrafieniu na bohaterów

Pik p019

Skaczący wojowie - postaci występujące w grze Reksio i Czarodzieje, mechaniczni rycerze stworzeni i kontrolowani przez czarodzieja Spielmaustera.

Są to jedyni mieszkańcy Piklibii (oprócz Spielmaustera), jakich spotykają w tej krainie Reksio oraz Kretes.

Z powodu zanikania magii przestali być posłuszni swojemu twórcy, zaczęli krążyć po krainie bez celu oraz stali się agresywni.

W ich wypowiedziach często można doszukać się żartów programistycznych nawiązujących do powstawania gry Reksio i Czarodzieje.

Historia Edytuj

Pierwotnie celem żelaznych rycerzy był udział w przygodach, jakie przygotował im czarodziej Spielmauster. Niestety w związku z działalnością Tego Który Tak Potwornie Mąci oraz zanikaniem magii, wojownicy przestali być posłuszni swojemu stwórcy i nie można było nad nimi zapanować. Sam Spielmauster zaczął się ich bać, dlatego próbując się przed nimi zabezpieczyć wstawił do swojego domku pułapkę na myszy, w której się zatrzasnął.

Reksio i Kretes uwolnili go podważając zatrzask przy pomocy żelastwa, które zdobyli doprowadzając do kolizji mechanicznych rycerzy czarodzieja.

"No właśnie... to ja ich stworzyłem. Jeszcze niedawno wypełniali przeróżne zadania: zdobywali magiczne przedmioty, uwalniali księżniczki... Raptem któregoś dnia większość mojej magii po prostu znik... wyparowała! I wszystko im się pomieszało. Zaczęli snuć się bez sensu i bredzić... stali się wręcz... niebiezpieczni. Dobrze, że udało się Wam ich pozbyć."
-Spielmauster o skaczących rycerzach.

Spielmauster P090

Zasada działania Edytuj

Piklibia piklibia2

Rycerze na planszy Piklibii. Czerwone pole to start.

Skaczący wojowie mogą się poruszać po całej planszy Piklibii. Jednak o tym w którą stronę będą skręcali na rozwidleniach decydują specjalne pola oznaczone strzałkami. Strzałki mogą zmieniać wskazywany kierunek, wystarczy że przejdzie przez nią Reksio lub Kretes.

Bohaterowie powinni tak manipulować strzałkami, żeby doprowadzić do kolizji rycerzy. Rycerze którzy się zderzą zamienią się w żelazny złom, którego należy użyć do oswobodzenia Spielmaustera.

Obecność rycerzy znacznie utrudnia poruszanie się po Piklibii. Za każdym razem gdy któryś dotknie Reksia lub Kretesa, ten natychmiast wraca na początek planszy, czyli pole startowe.

Wypowiedzi Edytuj

W trakcie kolizji żelazni wojownicy wykrzykują heroiczne zawołania parodiujące etos rycerski, a także nawiązujące do pracy nad silnikiem gry Piklib oraz nad samą grą Reksio i Czarodzieje. Oto zebrana lista ich wypowiedzi:

"Jaki jest Twój priorytet wojowniku!"

Pik P031

"Zbliża się Twój sygnał!"

Pik P032

"Ha! Twój timer dobiega końca! Ha!"

Pik p033

"Wysyp się na szrocie!"

Pik p034

"Wykryj tę kolizję! Hadzia!"

Pik P035

"Wracaj do debuga!"

Pik P036

"Jestem exec ze starych źródeł! Siła: 7, moc: 3!"

Pik p037

"Poznaj siłę dzielnego buttona z panelu dolnego!"

Pik p038

"Zaraz się wysypiesz! Jakiem array z commonu!"

Pik p039

"Hmm... kroczek pod górkę, trzy kroczki w dół!"

Pik P040

"Wywal się!"

Pik P041

Grafiki Edytuj

Animacje Edytuj

Inne Edytuj