FANDOM

"Spielmauster to nieco zwariowany opiekun prowincji Piklibia. Dużo tworzy, wymyśla i kombinuje. Zacznij śledztwo właśnie od niego, bo tylko on może dać Ci kartę śledztwa. Do Piklibii będziesz musiał polecieć na miotle."
-Burektor Mateusz o Spielmausterze

Burektor M072

Spielmauster - trzecioplanowa postać w grze Reksio i Czarodzieje, czarodziej opiekujący się prowincją Piklibia w Krainie Czarów, członek Rady Siedmiu Czarodziejów.

To od niego Reksio otrzymuje Kartę śledztwa, dzięki której może rozpocząć dochodzenie w sprawie Tego Który Tak Potwornie Mąci.

Spielmauster jest miłośnikiem gier planszowych oraz fabularnych. Świadczy o tym fakt, że zamieszkuje w domku w kształcie kostki do gry, zaprojektował i stworzył Piklibię tak, żeby przypominała planszę do gry oraz zbudował lochy nawiązujące do gry "Dungeons & Dragons".

Jego imię jest grą słowną, nawiązującą do "mistrza gry" (osoby prowadzącej sesję gry fabularnej, niem. "spiel" - gra, "master" - mistrz) oraz do faktu, że jest myszą (niem. Maus).

Reksio i Czarodzieje Edytuj

Przed spotkaniem z bohaterami Edytuj

"Udaj się do czarodzieja Spielmaustera, do Piklibii i zdobądź specjalną zaczarowaną kartę śledztwa, która pomoże Ci w Twoim dochodzeniu."
-Burektor Mateusz wysyła Reksia do Spielmaustera

Burektor M052

Po raz pierwszy Spielmaustera poznajemy z opowieści burektora Mateusza - ma on być lekko zwariowanym, bardzo kreatywnym opiekunem prowincji Piklibia. Burektor nakazuje Reksiowi, aby właśnie do niego udał się najpierw w sprawie śledztwa, ponieważ to on posiada kartę śledztwa, która ma pomóc w dochodzeniu.

Spotkanie w Piklibii Edytuj

Po przybyciu do Piklibii Reksio i Kretes już z oddali słyszą nawoływania Spielmaustra o pomoc. Gdy docierają do jego domku, okazuje się że czarodziej zatrzasnął się on w pułapce na myszy.

"Co też mi strzeliło do głowy, żeby trzymać to diabelskie urządzenie w domu!"
-Spielmauster użalający się nad pułapką

Spielmauster P061

Bohaterowie przy użyciu złomu ze skaczących po Piklibii wojów, liny oraz kociołka podważają zatrzaśniętą pułapkę i uwalniają czarodzieja. Okazuje się, że pułapka miała być wprowadzonym przez niego środkiem bezpieczeństwa. Spielmauster nie czuł się bezpiecznie, ponieważ jego skaczący wojowie obrócili się przeciwko niemu, a jego magia przestała działać.

"Sam nie wiem co mi przyszło do głowy... Chciałem zrobić kilka zabezpieczeń."
-Spielmauster tłumaczy się z pułapki na myszy

Spielmauster P091

Karta śledztwa Edytuj

"A więc Burektor tu Was przysłał... interesujące... No dobrze... posłuchajcie... Karta śledztwa ukryta jest w podziemiach Piklibii, oto klucz. Drzwi do podziemi znajdziecie niedaleko mojego domu. Mam nadzieję, że spodobają się Wam potworne lochy mojego autorstwa."
-Spielmauster wysyła bohaterów po kartę śledztwa

Spielmauster P092

Spielmauster zeznania

Zeznania Spielmaustera

Gdy Spielmauster dowie się, że Reksio i Kretes przybyli do Piklibii w sprawie Tego Który Tak Potwornie Mąci, otrzymują od niego klucz do podziemi, w których ten trzyma ukrytą kartę śledztwa. Po powrocie objaśni bohaterom zasady jej działania oraz złoży bohaterom pierwsze zeznania do tej karty.

Oprócz tego czarodziej opowiada co wie na temat drobiu chaosu:

"Te dziwne kaczki i inne gęsi, tak? Pojawiły się niedawno. Podejrzewam, że są jakoś powiązane ze znikaniem magii."
-Spielmauster o Drobiu Chaosu

Spielmauster P094

Reksio i Kretes w Akcji Edytuj

Czarodziej Spielmauster jest pierwszym z trzech bossów w amerykańskiej wersji Przygód Reksia. To właśnie na niego jako pierwszego padają podejrzenia.

"Po zapoznaniu się z sytuacją Reksio rozpoczyna śledztwo. Dzięki swojemu niezwykłemu nosowi bardzo szybko wpada na właściwy trop, który prowadzi do Piklibii i jej namiestnika czarodzieja Spielmaustera."
-narratorka z RiKwA

Narkob C009-C010

Czary spielmauster

Reksio i Kretes szturmują Spielmaustera w Piklibii. Pokonany Spielmauster wyznaje, że on jedynie podlegał pod Burektora Mateusza oraz Gulguldryka Gryfindyka i nie jest Tym Który Tak Potwornie Mąci. Pokonany Spielmauster opuszcza Krainę Czarów.

"Przyciśnięty do muru Spielmauster przyznaje, że w prawdzie maczał ręce w mąceniu, ale że to nie on jest Tym Który Tak Potwornie Mąci. Przyciśnięty jeszcze bardziej wskazuje swoich dwóch zwierzchników, renomowanych wykładowców Uniwersytetu Magii: Gulguldryka Gryfindyka i Burektora Mateusza."
-damski narrator w RiKwA

Narkob C012-C013

W zakończeniu gry zdemaskowany Serpentus Snejk jako Ten Który Tak Potwornie Mąci na chwilę przed odesłaniem do magicznej pułapki krzyczy, że on jedynie wykonywał rozkazy Spielmaustera. Co prawda nikt w to już nie wierzy, ale wyznanie to tworzy pętlę w zależnościach między członkami rady.

Screeny z gry Edytuj

Galeria postaci Edytuj

Spielmauster jako TKTPM Edytuj

Animacje Edytuj

Inne Edytuj